Firmowy strój roboczy: Inwestycja do potęgi trzeciej

Podobno nic nie zanika w naturze szybciej, niż postanowienia noworoczne. A szkoda, bo wiele z nich ma przecież wielki potencjał podniesienia jakości życia ich autorów. Nie tylko tych indywidualnych, ale również zespołowych. Tak jak w przypadku firm, które w 2021 roku zdecydują się zainwestować w wyposażenie zespołu w profesjonalne, zindywidualizowane stroje robocze. Wyjaśniamy, w jaki sposób mogą one pozytywnie wpłynąć na jakość pracy oraz… wyniki finansowe.

Nieruchomości, środki transportu, nowe technologie, rozwój pracowników i marketing – to obszary, w które statystycznie najczęściej inwestują polscy przedsiębiorcy. Co z kwestią ubioru pracowników, dotyczącą zwłaszcza branży budowlanej, przemysłowej czy usługowej? – Ten obszar wciąż przez wielu jest postrzegany jedynie jako konieczny do poniesienia koszt, nieposiadający wartości inwestycyjnej. To jednak stopniowo zaczyna się zmieniać, ponieważ coraz częściej przedsiębiorcy dostrzegają jego potencjał ekonomiczno-marketingowy – podkreśla Grzegorz Marcinkowski z firmy Blaklader. Na czym konkretnie to polega?

Po pierwsze: komfort pracy

Dla przeciętnego pracownika strój roboczy to po prostu kolejne narzędzie. I jako takie powinien być wygodny i praktyczny w użyciu, a także niezawodny i trwały. Dlatego wiele uwagi przy wyborze należy poświęcić na sprawdzenie i dopasowanie rozmiaru, a także zastosowanych materiałów oraz praktycznych, funkcjonalnych rozwiązań. – Widocznym trendem jest coraz większa popularność odzieży wykorzystującej rozciągliwy stretch, zwłaszcza w spodniach, które dzięki temu są nieporównywalnie wygodniejsze w codziennej pracy niż zwykłe spodnie bez tego udogodnienia – podkreśla Grzegorz Marcinkowski. – Użytkownicy zwracają także uwagę na obecność ściągaczy w rękawach i nogawkach, a także łatwe w obsłudze, dobrze umiejscowione kieszenie.

Profesjonalne stroje umożliwiają również optymalne dostosowanie do warunków panujących w miejscu pracy. Tu kluczowa jest oddychalność zastosowanych materiałów, a w przypadku prac na dworze – także ich wodo- i wiatroodporność. Dzięki temu użytkownik może zachowywać odpowiedni bilans ciepły niezależnie od miejsca i intensywności wykonywanej pracy, unikając z jednej strony wychłodzenia, a z drugiej przegrzania.

Po drugie: trwałość się opłaca

Powiedzenie, że na kupowanie tanich rzeczy stać tylko bogatych ludzi świetnie obrazuje sens inwestowania w dobrej jakości stroje robocze. Widać to tym lepiej, im bardziej wymagające jest środowisko pracy. „Budżetowe” rozwiązania kuszą ceną, ale ich niższa trwałość powoduje, że ten niewielki wydatek trzeba ponosić częściej niż w przypadku droższej odzieży. W dłuższej perspektywie czasu okazuje się więc z reguły, że bilans ekonomiczny przemawia na rzecz większego, ale jednorazowego wydatku.

Dlatego zawsze należy bardzo dokładnie sprawdzać z czego i jak uszyty jest strój – podkreśla Grzegorz Marcinkowski. – W miejscach najbardziej narażonych na zużycie bądź przetarcia, takich jak kolana czy nogawki, sprawdzają się specjalnie wzmacniane materiały, zwłaszcza cordura. Z drugiej zaś strony o wytrzymałości świadczy ilość i jakość szwów, dlatego im ich więcej i lepsze ich zabezpieczenie, tym lepiej. Wysoka jakość samych materiałów ma także kluczowe znaczenie dla trwałości strojów, które mają być często prane bądź czyszczone chemicznie. Nie utracą swoich właściwości, a jednocześnie będą się odpowiednio prezentować.

Po trzecie: wizytówka i reklama

Skoro zaś o prezencji mowa, należy zwrócić uwagę na jeszcze jedną istotną zaletę roboczej odzieży wysokiej jakości: wsparcie w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy. I to zarówno wobec otoczenia zewnętrznego, jak i wobec samych pracowników. Nie trzeba przecież przeprowadzać badań by stwierdzić, że porządnie i wygodnie, a nawet stylowo ubrany pracownik będzie czuł się lepiej w trakcie pracy. Odczuwając dodatkowo, że firma jako odpowiedzialny i wartościowy pracodawca w konkretny sposób dba o zapewnienie mu właściwego wyposażenia.

Roboczy strój można także oczywiście wykorzystywać jako jedną z wizytówek firmy, wskazującą swoją jakością na zawodowy profesjonalizm i fachowość w podejściu do obowiązków. Popularnym narzędziem jest w tym zakresie umieszczanie na odzieży firmowych logotypów – przy czym należy pamiętać o wykonywaniu ich w odpowiedniej technologii, zapewniającej trwałość i wizualną atrakcyjność przez cały czas użytkowania stroju. Począwszy od 2021 roku, w którym warto powziąć i wypełnić noworoczne postanowienie, ze wszech miar korzystne dla firmy.

www.blaklader.pl