Komunikat Starosty Nakielskiego z dnia 13 marca 2020 roku

Szanowni Państwo, Mieszkańcy Powiatu Nakielskiego, Klienci Starostwa Powiatowego, kierując się troską i poczuciem odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo pracowników urzędu i jego klientów, w związku z rozwojem zagrożenia epidemiologicznego, począwszy od dnia 16 marca 2020 r.wprowadzam szczególne zasady organizacji pracy Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią. Załatwianie spraw i udzielanie informacji we wszystkich siedzibach urzędu w Nakle i Szubinie odbywać się będzie w drodze telefonicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej, operatora pocztowego oraz platformy epuap.gov.pl. Tym samym wizyta osobista w urzędzie będzie niemożliwa, z pewnymi wyjątkami. Jeśli urzędnik, w drodze telefonicznego lub elektronicznego kontaktu z klientem, ustali, że niezbędne jest spotkanie w siedzibie urzędu dla załatwienia nietypowego rodzaju sprawy, obowiązywać będzie poniższa procedura.

Klient, po wejściu do siedziby urzędu zobowiązany jest poddać się badaniu temperatury zużyciem termometru bezdotykowego. Osoba z temperaturą ciała wyższą niż 37 oC będzie wypraszana z budynku. Osoba, która pozytywnie przejdzie badanie temperatury, składa dodatkowe oświadczenie o braku innych grypopodobnych objawów oraz o zapewnieniu braku kontaktu z osobą zakażoną, w izolacji lub kwarantannie. Kontakt pracownika z klientem odbywa się wyłącznie na korytarzach urzędu. Na czas załatwiania sprawy klient opuszcza budynek urzędu. Każda osoba wchodząca na teren urzędu jest legitymowana i wpisywana do rejestru z imienia i nazwiska. Do rejestru wpisuje się również cel wizyty, godzinę wejścia i wyjścia, adres i telefon. Podsumowując: wszelkie wnioski, które nie mogą przybrać formy dokumentu elektronicznego należy wysyłać pocztą! Pozostałe poprzez email, faks oraz za pośrednictwem platformy epuap.gov.pl.

Powyższe zasady dotyczą również klientów Wydziału Komunikacji.

Baza numerów telefonów i adresów email znajduje się na stronie powiat-nakielski.pl w zakładce „kontakt” oraz na drzwiach urzędu. Nr do Biura Obsługi Klienta, które połączy Państwa w każdej sprawie do właściwego urzędnika 52386 66 22

Tadeusz Sobol Starosta Nakielski