Krakowska przygoda z Erasmusem

W latach 2017 – 2019 Szkoła Podstawowa nr 2 brała udział w projekcie „Bądźmy zjednoczeni w Europie razem się ucząc i podróżując”. W październiku odbyło się ostatnie spotkanie uczniów i nauczycieli z partnerskich szkół z Chorwacji, Słowacji i Włoch.

Zakończeniem projektu była wycieczka do Krakowa. Po oficjalnej uroczystości w auli szkoły nadszedł czas wyjazdu.

Pierwszym przystankiem była Częstochowa. Dla niektórych czwartkowy poranek rozpoczął się bardzo wcześnie. Część uczestników wraz z opiekunami udała się do kaplicy Matki Bożej na odsłonięcie Cudownego Obrazu.

Po śniadaniu dalsza droga, teraz już prosto do Krakowa. Miasto Królów przywitało uczestników piękną pogodą. Niesamowite wrażenie zrobił Wawel. Uczniowie zwiedzili Katedrę, Groby Królewskie, zobaczyli Dzwon Zygmunt. Aby dotknąć serca dzwonu, ustawiła się kolejka.  Na trasie wędrówki nie zabrakło Smoczej Jamy. Próżno jednak szukać smoka, bo jak mówi legenda, dzielny Szewczyk Dratewka już dawno sobie z nim poradził.

Spacer Drogą Królewską zaprowadził na Rynek. Wielu po raz pierwszy zobaczyło Kościół Mariacki i usłyszało, tak dobrze wszystkim znany, hejnał.

W godzinach popołudniowych następnym punktem programu była Wieliczka. Kopalnia Soli „Wieliczka”, uznana za jeden z siedmiu cudów Polski, wywarła niesamowite wrażenie. Dzięki pani przewodnik uczniowie przenieśli się w odległe czasy, w których zaczęto eksploatację źródeł solankowych. Spacerując kolejnymi chodnikami, można było poznać dalsze etapy rozwoju kopalni.

Po dniu pełnym wrażeń na uczestników wycieczki czekał nocleg w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Krakowie.

Kolejny dzień to Muzeum Podziemi Rynku Krakowskiego. Nowoczesne, multimedialne muzeum przenosi w podróż w czasie, w której można poczuć atmosferę panującą na średniowiecznym Rynku. W czasie zwiedzania turystom towarzyszą odgłosy gwaru targu albo też płonących zabudowań.

Wizyta w Kościele Mariackim, zakupy w Sukiennicach, ostatnie spojrzenie na Adama Mickiewicza i nadszedł czas na pożegnanie z zaprzyjaźnionymi uczniami i nauczycielami z partnerskich szkół.

Wszyscy mają nadzieję, że wspólnie przeżyte wyjazdy, czas spędzony w domach rodzinnych uczniów zaowocują trwałą przyjaźnią i będą jeszcze większą mobilizacją, by doskonalić naukę języka angielskiego.

Projekt został sfinansowany ze środków projektu programu Erasmus Plus projektu „Bądźmy zjednoczeni w Europie razem się ucząc i podróżując”

Lucyna Żygowska