Świece zapłonowe, a świece żarowe

Świece zapłonowe występują tylko w silnikach benzynowych, a świece żarowe w silnikach wysokoprężnych. W przeciwieństwie do świecy zapłonowej, która pracuje bez przerwy podczas jazdy, świeca żarowa jest potrzebna tylko podczas cyklu rozruchu.

Funkcja świecy zapłonowej:

Zadaniem klubu iskrowego jest wytworzenie iskry w wymaganym czasie w celu zapalenia mieszanki kumbastymalnej. Spróbujmy zrozumieć ważne części i działanie świecy zapłonowej. Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry w wymaganym czasie w celu zapłonu mieszanki kumbastymalnej. Spróbujmy zrozumieć ważne części i działanie świecy zapłonowej

Praca świec zapłonowych:

Świeca zapłonowa ma za zadanie wytworzyć błysk w odpowiednim momencie, aby zapalić mieszankę palną. Zaczep jest związany z wysokim napięciem generowanym przez cewkę zapłonową lub magneto. Gdy z cewki płynie prąd, między katodami ogniskową i boczną powstaje napięcie.

Stalowa powłoka: Metalowa osłona świecy zapłonowej.
Przeszkody: Który kontroluje natężenie prądu.
Elektrody ogniskowe: Wykonane z kompozytu niklowego, przenoszą duże obciążenia prądowe.
Izolator: Zapewnij izolację elektrodom centralnym.
Elektroda uziemiająca: Wykonana z amalgamatu niklu, przyspawana do stalowej powłoki świecy zapłonowej.

Części składowe świecy zapłonowej:

1. Stalowy płaszcz: Metalowa osłona świecy zapłonowej
2. Odporność: Które kontrolują natężenie prądu
3. Elektroda: Istnieją dwie elektrody:

elektroda centralna
elektroda gruntowa

Obie te elektrody są wykonane ze stopu niklu, który jest odporny na erozję i korozję w wysokiej temperaturze.

Film instruktażowy dotyczący wymiany świecy zapłonowej z autodoc.pl

Budowa świecy zapłonowej:

Świeca zapłonowa składa się z płaszcza, izolatora i przewodnika centralnego. Przechodzi ona przez ściankę komory zapłonowej i dlatego musi również uszczelniać komorę spalania przed wysokimi czynnikami uciskającymi i temperaturami bez kruszenia się przez znaczny okres czasu i intensywnego użytkowania.

Kiedy należy wymienić świece zapłonowe:

Jest sześć sygnałów, kiedy trzeba zaiskrzyć:

Zapala się lampka kontrolna silnika: Zepsute świece zapłonowe lub przewody świec zapłonowych mogą spowodować zapalenie się kontrolki sprawdź silnik”.
Samochód ma problemy z uruchomieniem: Stare, zużyte świecidełka tworzą trudne wspomnienia, tworząc błysk, który naprawdę steruje Twoimi silnikami.
Częściej tankujesz paliwo do baku: Jeśli Twoje świece zapłonowe są na wyczerpaniu, odbije się to na Twoim przebiegu na paliwie.
Silnik pracuje nierówno na biegu jałowym: Silnik wydaje odgłosy przypominające szczekanie, pingowanie lub stukanie, winne mogą być świece zapłonowe.
Samochód nie będzie szybko przyspieszał: Być może nadszedł czas, aby je wymienić – nikt nie lubi jeździć ociężałym, zużywającym mało paliwa samochodem.

Jak wymienić świece zapłonowe:

Oczyścić świece zapłonowe z zanieczyszczeń. Wyjąć po kolei stare przewody świec zapłonowych. Podnieść pakiet cewek i odłączyć kabel. Powtórz czynności dla pozostałych ładunków świec zapłonowych i wyjmij świecę. Sprawdź, czy świece zapłonowe nie są uszkodzone. Użyj szczelinomierza, aby sprawdzić gwint świecy zapłonowej. Nałóż środek antysejsmiczny na gwint świecy zapłonowej i dokręć nowe świece na swoim miejscu. Nowe świece zapłonowe należy napiąć zgodnie ze specyfikacją samochodu, sprawdzić przewody i uszkodzenia, a dla ochrony zastosować smar elektryczny. Wymień świecę zapłonową. Wymiana własnych świec zapłonowych to rytuał przejścia wśród entuzjastów przekładni.

 

Źródło: https://www.bielsko.info.

Zapoznaj się z pełną treścią artykułu: https://www.bielsko.info/wiadomosci/31446-swiece-zaplonowe-a-swiece-zarowe