Tysiące klientów w placówkach ZUS

W poniedziałek, 4 maja, przywrócona została bezpośrednia obsługa klientów w placówkach ZUS. Pracownicy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa udzielają porad mieszkańcom regionu. Można osobiście załatwić sprawy związane z emeryturą, rentą, zasiłkami, czy tarczą antykryzysową. We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.

Obsługa jest realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci są zapraszani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem. Klienci muszą używać maseczek ochronnych, a przed wejściem na salę zdezynfekować dłonie. – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego

Ponad 5 tysięcy klientów w ZUS na Kujawach i Pomorzu

Pracownicy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa udzielają porad mieszkańcom regionu.
Tylko w ciągu dwóch dni (4, 5 maja) wszystkie placówki ZUS w województwie kujawsko-pomorskim obsłużyły prawie 5,2 tys. osób. W oddziale ZUS w Bydgoszczy wraz z podległymi placówkami obsłużono 2859 klientów, w placówkach podległych toruńskiemu oddziałowi – obsłużono 2339 mieszkańców regionu.

Klienci najczęściej przychodzili załatwić sprawy związane ze świadczeniami emerytalno-rentowymi, a następnie świadczeniami zasiłkowymi. Sporo klientów dopytywało także o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej. Były też osoby, które zakładały profil PUE–mówi Krystyna Michałek.

Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne.  We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS. Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej – dodaje rzeczniczka.

Krystyna Michałek – Rzecznik Regionalny ZUS Województwa Kujawsko-Pomorskiego