Uczniowie Czwórki w Kotliny Kłodzkiej i Adršpach w Czechach

W dniach 06 – 10.06.2022 r. 37 uczniów z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 4 w Nakle nad Notecią (klasy V B, V C, VIII D) udało się na wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Muzeum Górnictwa i Hutnictwa Złota w Złotym Stoku było pierwszym miejscem na szlaku wędrownym naszej grupy. Szacuje się, że w czasie 700 lat eksploatacji z miejscowych złóż pozyskano 17 ton czystego złota. Następnego dnia zdobyliśmy Szczeliniec Wielki – najwyższy szczyt Gór Stołowych oraz Błędne Skały. Wspinaczka nie okazała się zbyt trudna, a piękne widoki i poruszanie się w labiryncie dostarczyły nam wielu wrażeń. Kolejną atrakcją było zwiedzanie Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie. Na własne oczy mogliśmy zobaczyć wszystkie formy występujące w jaskiniach krasowych, które zachodziły na przestrzeni setek tysięcy lat – stalaktyty, stalagmity, stalagnaty, nacieki grzybkowe, draperie i makarony. W Skalnym Mieście Adršpach w Czechach czekały na nas skalne formacje o fantazyjnych kształtach, monumentalne ściany, kaniony, wąwozy i labirynty skalnych wież oraz piękne wodospady i szmaragdowe jeziorko. Zwiedziliśmy także miasta uzdrowiskowe – Kudowę Zdrój i Polanicę Zdrój. W drodze powrotnej mieliśmy okazję podziwiać Stare Miasto stolicy Dolnego Śląska – Wrocławia.
Wyjazd został dofinansowany z budżetu Gminnego programu profilaktyki, rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii w ramach akcji „Lato 2022”. W trakcie trwania wycieczki realizowaliśmy zajęcia profilaktyczne.