Uczniowie z ZSCKR w Samostrzelu na stażach zawodowych w Grecji

W niedzielę, 14 maja 2023 roku dwudziestoosobowa grupa młodzieży z Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Samostrzelu wraz z opiekunami Ewą Makowską i Radosławem Hyżym wyruszyła na dwutygodniowe staże do Grecji w ramach programu Erasmus+. Pierwszym poważnym wyzwaniem dla większości grupy był lot samolotem. Jednak, mimo obaw, podróż przebiegła bezproblemowo. Kiedy dotarliśmy na miejsce, przywitały nas sympatyczne przedstawicielki Organizacji Edukacyjnej Ipodomi panie:Eleni Sinani i Elżbieta Konopka, z którymi udaliśmy się do hotelu Esperia w Salonikach. Tego dnia, trochę zmęczeni, ale chłonni wrażeń, udaliśmy się na pierwszy spacer ulicami drugiego, co do wielkości, miasta Grecji.
W poniedziałek, w siedzibie Ipodomi odbyło się spotkanie powitalne, podczas którego poznaliśmy szczegółowy program naszego pobytu oraz historię  regionu, gdzie tymczasowo się zatrzymaliśmy, czyli Macedonii Środkowej. Trzeciego dnia z samego rana pojechaliśmy na praktyczne szkolenie w Stowarzyszeniu Hodowców małży Pieria. Przy okazji naszej wyprawy poznaliśmy również sposób wydobywania soli morskiej w Grecji. Po południu, w ramach realizacji programu kulturowego zwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne – najważniejsze miejsce kultury Macedonii. Wszystko, czego do tej pory doświadczyliśmy jest dla nas nowe, ale ciekawe i interesujące. Na brak pozytywnych emocji  nie narzekamy. Niestety, na razie zawodzi nas pogoda, ponieważ czasami jest chłodno, pochmurno i deszczowo, ale nie opuszcza nas nadzieja, że niedługo będzie tak, jak zakładaliśmy przed wyjazdem, ciepło i słonecznie.