W 2021 roku GDDKiA ogłosi przetargi, które obejmą łącznie 660 km dróg krajowych

Będzie to w sumie 28 odcinków dróg ekspresowych i obwodnic, które po oddaniu do użytku wydłużą istniejące ciągi tras o ponad 330 km. Szacowana wartość ich realizacji to ok. 17,6 mld zł. Ponadto będą też przetargi na zadania na istniejącej sieci dróg o łącznej długości przekraczającej 330 km i wartości szacunkowej ok. 2,5 mld złotych.

Wśród postępowań na nowe odcinki dróg przewidzieliśmy ponad 100 km drogi ekspresowej S19, po ok. 50 km S10 i S17 oraz ponad 20 km S74. Będą też obwodnice m.in. Bielska Podlaskiego, Nowego Sącza, Chełmca czy Kołbieli. Ogłoszenie przetargów na te zadania, a później ich realizacja ma na celu ukończenie najważniejszych połączeń komunikacyjnych w kraju i domknięcia istniejącej sieci dróg ekspresowych.

Realizacja obwodnic pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast, dzięki czemu nastąpi poprawa bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców tych miejscowości oraz odciążenie miejskich ulic.

Poniżej pełna lista odcinków dróg o łącznej długości ok. 333 km, na które planujemy ogłaszać postępowania przetargowe w 2021 roku:

  • W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). 

S6 koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa – początek obwodnicy Sławna 22,3 km GDDKiA 

S6 obwodnica Sławna 9,5 km

S6 koniec obwodnicy Sławna – obwodnica Słupska 14,4 km

S10 Toruń – Bydgoszcz (z węzłem Toruń Południe) 50,4 km 

S17 Zamość Wschód – Zamość Południe, 12,2 km

S17 Zamość Południe – Tomaszów Lubelski 18,0 km

S17 koniec obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego – Hrebenne 17,3 km

S19 gr. woj. lubelskiego – Międzyrzec Podlaski 10,7 km

S19 obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego (dobudowa drugiej jezdni) 6,6 km

S19 Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski 21,7 km

S19 Radzyń Podlaski – Kock 18,8 km

S19 obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni) 7,9 km

S19 Kock – Lubartów Północ 15,7 km

S19 Babica – Jawornik 11,6 km

S19 Domaradz – Iskrzynia 12,5 km

S74 Przełom/Mniów – Kielce 16,3 km

S74 Kielce Zachód – Kielce (DK73) 5 km

S74/DK9 obwodnica Opatowa S74 i DK9 budowa łącznika północnego 3,1 km

DK28 obwodnica Nowego Sącza i Chełmca 1,4 km

DK50 obwodnica Kołbieli 11,6 km

DK73 obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej 4 km

DK79 obwodnica Zabierzowa 10,3 km

DK66 obwodnica Bielska Podlaskiego 3 km

  • W ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 

DK73 wschodnia obwodnica Tarnowa 6,3 km

DK74 obwodnica Gorajca 6,7 km

DK74 obwodnica m. Dzwola 2,7 km

DK32 obwodnica Strykowa 3 km

DK31 obwodnica m. Kostrzyn nad Odrą 10 km

Publikujemy nasze plany przetargowe już teraz, aby firmy budowlane z wyprzedzeniem mogły zaplanować kolejny sezon budowlany. Zarządy firm będą wiedziały, jak się przygotować, jak rozłożyć siły i jakie inwestycje poczynić, aby przygotować właściwie skalkulowane oferty w kolejnych postępowaniach GDDKiA. Ta przewidywalność i transparentność wpływają na stabilność branży budowlanej.

GDDKiA 

Ponadto w ramach zadań na sieci (o wartości powyżej 20 mln zł) ogłosimy postępowania dotyczące dróg o łącznej długości ponad 330 km. W sumie przetargi obejmą 37 odcinków, a wśród nich znajdą się m.in. rozbudowy DK62 Płock – Wyszogród (30,1 km), DK74 Gorajec – Szczebrzeszyn (10,4 km) i Janów Lubelski – Frampol (9,2 km), DK36 Lubin – Ścinawa (13,1 km), DK16 Głęboki Bród – granica państwa w Ogrodnikach (25,1 km) oraz DK22 Chojnice – Czersk (22,5 km)

W sumie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych, Programu budowy 100 obwodnic oraz uwzględniając tzw. zadania na sieci, ogłosimy przetargi na ponad 660 km dróg o szacunkowej wartości ponad 20 mld zł.

Publikowane dzisiaj zestawienie postępowań przetargowych jest planem na kolejny sezon budowlany, jednak nadal prowadzimy intensywne prace, aby móc to zestawienie rozszerzyć o kolejne przetargi. W przyszłym roku będziemy dysponowali kompletną dokumentacją m.in. na S7 Czosnów – Warszawa, A2 Biała Podlaska – granica państwa oraz na dobudowę III pasa na A2 od Warszawy do Łodzi. Przetargi na realizację tych kluczowych z punktu widzenia kompletności sieci dróg szybkiegoruchu inwestycji będziemy gotowi ogłosić po zapewnieniu finansowania.

Współpraca, zaangażowanie i przejrzyste zasady 

– Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie czekają na nas w kolejnym roku i oczekujemy pełnej gotowości ze strony firm budowlanych, z którymi współpracujemy. Wczoraj, podczas spotkania z branżą, mówił o tym Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

źródło: GDDKiA