Jak wygląda obsługa klientów w ZUS

W ciągu dwóch najbliższych poniedziałków, 30 marca i 6 kwietnia 2020 r.  placówki ZUS będą czynne do godz. 15.00. Nadal sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych są dostępne tylko w ramach wydzielonych stref, w których klienci mogą samodzielnie składać wnioski do przeznaczonych do tego skrzynek (bez kontaktu osobistego z pracownikiem ZUS). Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa naszych klientów i pracowników – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej, wysłać maila, list lub skorzystać z portalu PUE ZUS.Klienci Zakładu mogą przesyłać pytania mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS – wyjaśnia Krystyna Michałek. Do dyspozycji klientów jest również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w dni robocze w godzinach 7-18.Dodatkowo w związku z epidemią koronawirusa ZUS uruchomił trzy nowe infolinie.Jest osobny numer dla spraw zasiłkowych, osobny dla przedsiębiorców i kolejny dla osób zainteresowanych tematem odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.Dodatkowe infolinie są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15 – wyjaśnia Krystyna Michałek.

Infolinie ZUS:

  • 22 290 87 01– informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły,
  • 22 290 87 02 -infolinia dla przedsiębiorców,
  • 22 290 87 03-obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.

Krystyna Michałek – Rzecznik Regionalny ZUS Województwa Kujawsko-Pomorskiego

zdjęcie ilustracyjne