Media lokalne aktywnie informują o skutkach Lex Pilot. Na antenach pojawi się spot telewizyjny wyłoniony w konkursie

Widzowie telewizji lokalnych oraz użytkownicy mediów społecznościowych przez najbliższe tygodnie będą mogli zobaczyć krótki spot informujący o Lex Pilot przygotowany przez Wielkopolską Telewizję Kablową. Materiał powstał w ramach konkursu zorganizowanego przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej, którego celem było nagłośnienie szkodliwości nowych regulacji.

„Żyjemy w świecie nieograniczonego dostępu do informacji. Ale czy będzie on zawsze w zasięgu naszej ręki? Rząd chce ograniczyć ten wybór przez wprowadzenie ustawy Lex Pilot” – tymi słowami zaczyna się spot telewizyjny „Wolność wyboru”. To materiał, który powstał w ramach konkursu zorganizowanego przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Autorem zwycięskiego filmu jest Wielkopolska Telewizja Kablowa. Za reżyserię odpowiadał Jerzy Przybek, a produkcją kierował  Wojciech Szelerski. 

Izba ogłosiła konkurs, a ze zgłoszonych propozycji wyłoniono zwycięski spot. Można go obejrzeć pod linkiem, a pierwsze emisje u lokalnych nadawców już są emitowane.

– Temat Lex Pilot jest ważny dla całego środowiska telewizji kablowych. Gdy PIKE ogłosiło konkurs na spot telewizyjny o tematyce Lex Pilot od razu podjęliśmy rękawicę i w niestandardowym trybie zrealizowaliśmy materiał. Temat leży nam na sercu. Nie zależało nam na samym wygraniu konkursu ile na propagowaniu idei. Dla nas ważne jest, by ustawodawca zrozumiał, że niesprawiedliwe i nierówne traktowanie podmiotów na rynku nadawców jest niezasłużone i może doprowadzić do zlikwidowania dużej ich liczby – mówi Krzysztof Szydłowski, prezes zarządu WTK. 

W konkursie wyróżniono także spot telewizyjny „Stop Lex Pilot” przygotowany przez TV Police, który wyreżyserowała i odpowiadała za produkcję Katarzyna Frankowska. Można go obejrzeć pod linkiem.

Programy lokalnych telewizji, dziś często ustawione jako pierwsze na pilotach przez nadawców programów telewizyjnych i docierają do 5,8 mln widzów poprzez sieci kablowe. Wprowadzenie Lex Pilot niekorzystnie odbije się na lokalnych społecznościach i samorządach.

Więcej na www.lexpilot.pl

 

Michał Dalba Senior PR&IR Manager

O PIKE:

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE) zrzesza prawie 70 firm stanowiących integralną część polskiego rynku mediów elektronicznych. Do Izby należą operatorzy szerokopasmowej komunikacji elektronicznej oraz producenci i dystrybutorzy sprzętu i usług wykorzystywanych przez operatorów w ich działalności biznesowej. Operatorzy – członkowie Izby docierają w całej Polsce do prawie 4,5 miliona abonentów, świadcząc usługi dostępu do programów telewizyjnych i radiowych, Internetu oraz telefonii cyfrowej. Reprezentują ponad 90% krajowego rynku telewizji kablowej. PIKE jest członkiem Krajowej Izby Gospodarczej, reprezentuje również polski rynek kablowy na forum międzynarodowym, m.in. poprzez członkostwo w Cable Europe.