Starosta Nakielski
ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy:
Inspektor w Wydziale Środowiska
wymiar etatu: 1 etat na podstawie umowy o pracę.
W przypadku osób odznaczających się szczególnie wysokim poziomem wiedzy specjalistycznej oraz doświadczeniem, pracodawca może zaproponować wyższe stanowisko pracy.
- Wymagania niezbędne: określone w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- wykształcenie wyższe, preferowane o specjalności ochrona środowiska i kierunki pokrewne,
- co najmniej trzyletni staż pracy w tym roczny w administracji publicznej,
- znajomość aktualnych przepisów: ustawy prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy o ochronie przyrody, rozporządzeń wykonawczych do ww. ustaw oraz kodeksu postępowania administracyjnego, w częściach dotyczących zakresu wykonywanych zadań na stanowisku,
- biegła obsługa komputera, i podstawowych programów użytkowych,
- umiejętność pracy w zespole i odporność na stres.
- Wymagania dodatkowe:
Dyscyplina i samodzielność, skrupulatność, rzetelność,wysoka kultura osobista.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Ustawa o odpadach:
- prowadzenie postępowań w sprawie zbierania lub przetwarzania odpadów,
- prowadzenie postępowania w sprawie nakazania posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania,
- kontrola gospodarki odpadami określonej w wydanych decyzjach administracyjnych.
- Ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:
- wprowadzenie do wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie- EKOPORTAL.pl,
- udostępnianie informacji i środowisku i jego ochronie.
- Ustawa Prawo ochrony środowiska:
- sporządzanie i uaktualnianie programu ochrony środowiska oraz sporządzania sprawozdań z ich realizacji,
- przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, a instalacja zaliczana jest do mogących negatywnie oddziaływać na środowisko,
- przygotowywania treści:
– pozwoleń na emitowanie hałasu do środowiska,
– pozwolenia na wprowadzanie do powietrza gazów lub pyłów,
– zezwoleń na uczestniczenie w handlu emisją CO2,
– pozwoleń zintegrowanych,
– pozwoleń na wytwarzanie odpadów
– pozostałych decyzji wynikających z POŚ,
- prowadzenie spraw dotyczących negatywnego oddziaływania na środowisko podmiotu gospodarczego korzystającego ze środowiska,
- sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością,
- sporządzanie sprawozdań z realizacji programów ochrony powietrza,
- koordynacja i nadzór nad działaniami związanymi z ochroną powietrza wynikającymi z programów ochrony środowiska.
- Ustawa o ochronie przyrody
- wydawanie zezwoleń na usuniecie drzew i krzewów z terenów stanowiących własność gmin na terenie powiatu nakielskiego oraz kontrolowanie wykonania warunków udzielonych decyzji,
- prowadzenie rejestru zwierząt egzotycznych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie ich do rejestru.
- Wskaźnik zatrudnienia:
W listopadzie 2020 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.
- Wymagane dokumenty:
- życiorys zawierający dane zgodne z art. 2111 Kodeksu pracy:
– imię (imiona) i nazwisko,
– datę urodzenia,
– dane kontaktowe wskazane przez kandydata,
– wykształcenie,
– kwalifikacje zawodowe,
– przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
- list motywacyjny,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopie dokumentów potwierdzających przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
- kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
- oświadczenie o zgodności podanych danych osobowych ze stanem faktycznym,
- oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
- oświadczenie o niekaralności i posiadaniu pełni praw publicznych,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych innych niż w art. 221 Kodeksu pracy przekazanych z inicjatywy kandydata,
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną o prawach kandydatów na stanowisko urzędnicze w zakresie przetwarzania danych osobowych,
- kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- w przypadku osób posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności zgoda
na przetwarzanie danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Osoby spełniające wymogi kwalifikacyjne i zaproszone do udziału w dalszej części postępowania konkursowego zostaną poproszone podczas rozmowy kwalifikacyjnej o okazanie dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Biurze Obsługi Klienta, pocztą elektroniczną (po spełnieniu wszystkich wymagań w tym zakresie określonych w odrębnych przepisach) na adres: kadry@powiat-nakielski.pl w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego, za pośrednictwem platformy ePUAP w przypadku posiadania profilu zaufanego (lub podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego) lub pocztą na adres – 89-100 Nakło nad Notecią, ul. Dąbrowskiego 54 z dopiskiem: „Oferta zatrudnienia – Inspektor w Wydziale Środowiska Ogłoszenie o naborze nr /2020” w terminie do dnia 14 grudnia 2020 roku.
Aplikacje, które wpłyną do starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: (www.bip.powiat.nakielski.lo.pl) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Gen. Henryka Dąbrowskiego 54.
Tadeusz Sobol – Starosta Nakielski