W dobie pandemii koronawirusa Polacy produkty spożywcze kupują w internecie. Zauważalny wzrost sprzedaży o 400%.

W związku z ograniczeniami związanymi z pandemią koronawirusa Polacy coraz częściej zakupy żywności dokonują w internecie. Zdrowe produkty cieszą się sporym powodzeniem. – Sprzedaż internetowa w naszym przypadku to głównie rodzimy polski rynek. W tym kanale zauważyliśmy wzrost sprzedaży blisko 400% w ostatnie trzy tygodnie, od kiedy wybuchła pandemia koronawirusa w porównaniu z tym samym okresem przed wprowadzeniem ograniczeń – zauważa Bogumił Klimiuk CEO marki Matecznik-Tradycja z natury.

Ta manufaktura wytwarza produkty z bogactwa puszczy białowieskiej. W jej ofercie dostępne są m.in. miody konfitury czy grzyby. Wytwarzane są one w sposób tradycyjny zgodnie z kilkudziesięcioletnią tradycją przekazywaną z pokolenia na pokolenie w tym regionie Polski. Do tej pory głównym kanałem sprzedaży były sklepy wolnocłowe na lotniskach, jak i sklepy ze zdrową żywnością. – Moim zdaniem zdecydowana większość polaków będzie skłaniała się ku zakupom w sieci. Na przykładzie naszej manufaktury widać, że masowe zakupy produktów spożywczych stają się rzeczywistością w tej kryzysowej sytuacji – zauważa Bogumił Klimiuk.

Łukasz Roszkowski

zdjęcie ilustracyjne