Lektura w pudełku stała się nowym narzędziem, by zmobilizować uczniów do czytania lektur. Przygodę z tą metodą rozpoczęli uczniowie klasy 5a i 6c Szkoły Podstawowej im. KEN w Łobżenicy. Przed rozpoczęciem omawiania powieści Ferenca Molnara pt. Chłopcy z Placu Broni oraz Szatana z siódmej klasy Kornela Makuszyńskiego, uczniowie przygotowali lekturowe pudełko, w którym miały znaleźć się rekwizyty, które najbardziej będą im się kojarzyły z przeczytaną lekturą. Uczniowie na wykonanie zadania mieli dwa tygodnie.
Dzieci wykonały lekturowe pudełka bardzo starannie, wykazały się pomysłowością i kreatywnością. Do najważniejszych korzyści płynących z wykorzystania tej metody można było zaliczyć:
- indywidualne podejście do realizacji tematu,
- pobudzenie pomysłowości i kreatywności,
- zaktywizowanie uczniów, którzy nie przeczytali lektury,
- umiejętność prezentowania efektów swojej pracy,
- doskonalenie umiejętności argumentowania i wypowiadania się na forum klasy,
- niestandardowe podejście do lektury.
Poniżej przedstawiono fotorelację z efektów prac uczniów.
mgr Aleksandra Baumann