Nakło nad Notecią: EU Code Week w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Występie

W dniach 17 – 21 października, po raz kolejny uczestniczyliśmy w Europejskim Tygodniu Kodowania. Nasze działania w tym roku skupione były wokół programowania mBotów, druku 3D oraz programowania wizualnego. Niezbędne były roboty mobilne mBot oraz drukarka 3D Flashforge Adventurer_ 3_, które zostały zakupione do szkoły w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.

Uczniowie klasy III poznali mBota. Potrafią go uruchomić, nawiązać połączenie komputera z robotem i sprawdzić, czy to połączenie rzeczywiście działa. Ponadto trzecioklasiści zaprogramowali robota tak, by jeździł sterowany strzałkami na klawiaturze. Niektórzy potrafią zmienić kolory diod na płytce mBota. Tak więc, dołączymy dźwięk i możemy go zmienić w radiowóz, ambulans lub wóz strażacki. Trzecioklasiści wzięli również udział w spotkaniu online pt. „Dzień z Minecraftem” zorganizowanym przez Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Cyfrowy Dialog. Znali odpowiedzi na wszystkie pytania zadawane przez prowadzące. Byli bardzo uważni i spostrzegawczy.

Uczniowie klasy II byli uczestnikami kosmicznej misji na platformie TYNKER.COM – poznawali programowanie wizualne.

Uczniowie klasy V doskonalili umiejętność programowania wizualnego sterując smokiem zdobywającym skarby, również na platformie Tynker.com.

Szóstoklasiści obserwowali działanie drukarki 3D po to, by lepiej zaplanować swój projekt. Wiedzą już, że potrzebny jest program do przygotowania projetu 3D oraz slicer dzielący przygotowany projekt na warstwy. Uczniowie rozpoczęli projektowanie breloczków na platformie Tinkercad. Chętni mogą popracować nad swoimi projektami również w domu. Na kolejnej lekcji dokończymy projekty. Wtedy uczniowie wybiorą sobie kolor filamentu i rozpoczniemy drukowanie prac. Postęp drukowania będą mogli obserwować na przerwach.

Pierwszoklasiści rozpoczęli swoją przygodę z programowaniem wizualnym na stronie studio.code.org. Sterowali Czerwonym – bohaterem filmu „Engry birds” oraz Wiewiórem z „Epoki lodowcowej”.

Czwartoklasiści doskonalili umiejętność programowania wizualnego. Układali skrypty, debugowali programy, czyli poprawiali w nich błędy, stosowali pętle. Korzystali w tym celu ze strony studio.code.org.

Dzięki nowym pomocom dydaktycznym z rządowego programu Laboratoria Przyszłości, tegoroczny CodeWeek był jeszcze ciekawszy.

Małgorzata Gajek