Wigilia firmowa – służbowy obowiązek czy dobra zabawa?

New Year party! Happy group of people holding glasses of champagne and presents, cheering and smiling, on dark smoky background

Nadejście listopada zwykle oznacza, że wchodzimy w ten szczególny czas w roku wypełniony przygotowaniami do Świąt Bożego Narodzenia. Czas podsumowań i spotkań, nie tylko w gronie rodzinnym, ale także przyjacielskim czy biznesowym. Dla wielu wigilia firmowa to po prostu kolejny służbowy obowiązek, który należy wypełnić, jednak coraz więcej firm dostrzega wartości płynące z dobrze przygotowanej imprezy świątecznej.A jest ich naprawdę wiele…

Wigilia firmowa – dlaczego warto?

Wigilia firmowa, coraz częściej określana jako spotkanie opłatkowe, może przybrać różne formy. Jeszcze przed pandemią wiele firm, chcących wyróżnić się wizerunkowo,sięgało po najróżniejsze atrakcje dla swoich pracowników. Nieraz tego typu spotkania przybierały kształt wystawnych gali, urozmaiconych nawet prywatnymi występami znanych artystów. Pandemia jednak sporo zmieniła w tym zakresie i obecne wigilie ograniczają się do skromniejszych spotkań opłatkowych.Niezależnie od formatu, należy pamiętać, że dobrze przygotowana wigilia firmowa to idealna okoliczność na podsumowanie minionego roku oraz przede wszystkim – zacieśnienie więzi z zespołem, już nie tylko na gruncie zawodowym, lecz również osobistym. Badania wskazują, że nieformalne kontakty z pracownikami są czynnikiem, który znacznie wpływa na dobrą atmosferę w pracy, motywację pracowników i ich lojalność wobec pracodawcy.Prócz oczywistych zalet płynących z integracji, świąteczne spotkanie firmowe to doskonałe narzędzie budowania wizerunku firmy, nie tylko wśród zatrudnionych, ale również – potencjalnych kandydatów, partnerów biznesowych, czy nawet klientów.

Wigilia firmowa – o czym pamiętać?

Wiele osób wciąż niechętnie podchodzi do spotkań opłatkowych w swojej firmie. Co zrobić, by zerwać z negatywnym wizerunkiem firmowej wigilii i zachęcić do niej pracowników? Przede wszystkim, powinniśmy pamiętać o dwóch podstawowych zasadach. Po pierwsze – udział w wigilii firmowej powinien być dobrowolny – grożenie konsekwencjami w przypadku nieobecności na pewno nie zadziała motywująco na zespół. Po drugie – impreza świąteczna powinna być przede wszystkim rozrywką. Jeśli chcemy zaangażować pracowników w ich czasie wolnym, zapewnijmy ciekawe dla nich atrakcje i smaczny poczęstunek. W przeciwnym razie, udział w imprezie może być odebrany jako strata czasu wolnego. Dlatego tak ważne jest, by tego typu wydarzenie było dobrze zorganizowane i przemyślane, niezależnie od tego jaką formę przyjmie – dwudniowego wyjazdu, czy klimatycznej kolacji.

Wigilia firmowa – liczy się pomysł

Kluczem do udanej imprezy świątecznej, która przyciągnie nawet największych sceptyków, wcale nie musi być duży budżet. Standardowe wigilie firmowe odbywają się zwykle w biurach lub restauracjach. Wystarczy więc odrobina fantazji, by takim wydarzeniem łatwo wyróżnić firmę. Można chociażby postawić na efektowne dekoracje, ale te z kolei bywają bardzo kosztowne. Lepszym sposobem będzie wybór odpowiedniego lokalu. A czy jest bardziej oryginalne miejsce na organizację imprezy świątecznej niż Muzeum Bombki? Trudno o lepszą przestrzeń.

W Miliczu, niedaleko Wrocławia, mieści się dawna bombkarnia, dziś – Kreatywny Obiekt Multifunkcyjny, który w sezonie zimowym zamienia się w istną fabrykę Świętego Mikołaja. Tu znajduje się jedyne w regionie Muzeum Bombki, gdzie zgromadzono ponad 6000 ręcznie wykonanych ozdób choinkowych. Misternie zdobione bombki skrzą się w kolorowych gablotach, uzupełnione przepiękną, świąteczną aranżacją. Zimowy klimat zwieńcza nastrojowa muzyka z dzwoneczkami. KOM dysponuje również przestronną i bogato wyposażoną salą wielofunkcyjną, zdolną pomieścić do 100 osób. Sala posiada część sceniczną, duże funkcjonalne zaplecze, rzutnik oraz doskonałą akustykę – warunki idealne do organizacji wigilijnej imprezy. Do dyspozycji gości są również obszerny parking i tereny zielone na zewnątrz. Zimą cały obiekt tonie w świątecznej scenerii, co sprawia, że jest to jedyne takie miejsce, w którym naprawdę poczujemy ducha Świąt.

Rynek pokazuje, że nowoczesne firmy nie przebierają w środkach, by wyróżnić się na tle konkurencji. Warto więc zadbać o to, by wigilia firmowa przebiegła w niepowtarzalnym klimacie. Dobrze zaplanowany wieczór w magicznej atmosferze zapadnie w pamięć pracowników i sprawi, że chętnie będą do niego wracać.

Aleksandra Atamańczyk  – PR & Content Marketing Specialist SFERA Group