Początek maja to czas uroczystości, które upamiętniają polskie symbole narodowe i przypomnienia ważnych wydarzeń, które zapisały się na kartach historii naszej Ojczyzny.
Majowe święta były okazją do przygotowania wielu ciekawych zajęć dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia w Nakle nad Notecią.
Uczniom przypomniane zostało znaczenie majowych świąt: 1 maja–Święta Pracy i Międzynarodowego Dnia Solidarności Ludzi Pracy, corocznie obchodzonego od 1980 r. na świecie, jak też upamiętnienie 20 rocznicy wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, 2 maja– Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz Polonii i Polaków za granicą,3 maja będącego symbolem Święta Narodowego Konstytucji 3 Maja w rocznicę jej uchwalenia w 1971 r.,jako ustawy regulującej ustrój naszego kraju pod kątem prawa,idei wolnościowych a także idei wyzwoleńczych narodu polskiego.
Społeczność Szkoły Podstawowej nr 2 uczciła Biało-Czerwoną poprzez odpowiedni strój, wywieszenie biało-czerwonych flag, wykonanie wystaw i gazetek. Starsi uczniowie przybliżyli sobie pojęcie patriotyzmu poprzez różne aktywności szkolne: sportowe, zajęcia historii,języka polskiego czy muzyki, działania ekologiczne. Młodsi poznali rys historyczny kraju i legendy z nim związane. W czasie poprzedzającym święta majowe powstało wiele pięknych prac, m.in. plastycznych wyrażających bycie Polakiem.
Oprócz kluczowych słów, jak ojczyzna, konstytucja i symbole narodowe uczniowie zapoznali się z takimi pojęciami jak: demokracja, unia, wolność wyboru, tolerancja.
W przeddzień majowych świąt uczniowie z nauczycielami wspólnie zaśpiewali hymn narodowy i wzięli udział w uroczystym apelu, w trakcie którego odbyła się przygotowana przez klasę II c akademia odnośnie uchwalenia Konstytucji 3 Maja – jako pierwszej takiej ustawy w Europie a drugiej na świecie. Uczniowie z swoją panią Ewą Bębnistą przypomnieli zebranym ważne dla Polski daty i wydarzenia. Występ drugoklasistów wywarł duże wrażenie. Zawierał patriotyczne wiersze, pieśni i elementy inscenizacji.
Materiał: Lilianna Grabarkiewicz, Kamila Wełniak-Bohdanowicz