Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchamia kolejne dyżury telefoniczne dotyczące elektronicznych form kontaktu z ZUS jak Platforma Usług Elektronicznych, e-wizyta czy e-PUAP. Ekspertów będzie można również zapytać o Polski Bon Turystyczny czy zasady udzielania pełnomocnictwa w ZUS– informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Dyżury odbędą się:
- 16 i 18 listopada w godz. 9-11.00 pod nr tel. 56 450 68 55,
- 16 listopada w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 336 61 47,
- 17 listopada w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 386 68 45 i pod nr tel. 52 34 18 426,
- 19listopada w godz. 9-11.00 pod nr tel. 54 280 28 34.
Warto wiedzieć!
Już prawie 9 mln osób ma swój profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Mając swój profil na PUE ZUS możemy nie tylko umówić się na wizytę w ZUS, ale również tą drogą możemy załatwić wiele spraw w ZUS bez wychodzenia z domu, także poza godzinami działania urzędu. Założenie profilu na PUE jest niezbędne do tego, aby skorzystać z bonu turystycznego. Rodzice mogą także poprzez PUE złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze Rodzina 500+, a także wniosek o świadczenia z programu „Dobry Start”. Założenie konta na PUE ZUS trwa zaledwie kilka minut. Można to zrobić bez konieczności przychodzenia do urzędu – przez internet- za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub bankowości elektronicznej. Można także założyć konto w trakcie e-wizyty, czyli wideorozmowy z pracownikiem ZUS lub tradycyjnie w placówce Zakładu.
Krystyna Michałek regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim