„Teatrzyki na okrągło” – unikatowy wymiar społecznej odpowiedzialności Centrum Handlowego Rondo

Centrum Handlowe Rondo w Bydgoszczy wyznacza nowe standardy, wdrażając program „Teatrzyki na okrągło” jako atrakcyjne narzędzie marketingowe, spełniające jednocześnie główne cele z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Współczesne centrum handlowe to nie tylko zbiór sklepów i punktów usługowych, ale również istotny gracz w życiu społeczności lokalnych. Centrum Handlowe Rondo od początku swojej działalności konsekwentnie realizuje politykę zaangażowania w życie miasta i tematy ważne dla lokalnej społeczności. Jednym z filarów społecznej odpowiedzialności CH Rondo jest program „Teatrzyki na okrągło”, skupiający się na integracji lokalnej społeczności oraz krzewieniu istotnych społecznie wartości wśród najmłodszych mieszkańców Bydgoszczy. Inicjatywa jest nieprzerwanie organizowana od września 2021 roku.

Założeniem programu jest organizacja dziecięcych przedstawień teatralnych, które odbywają się zwykle w każdą ostatnią sobotę miesiąca. Spektakle są wzbogacane o spotkania z lokalnymi instytucjami oraz warsztatami edukacyjnymi. Teatrzyki zawsze łączą rozrywkę z nauką, a warsztaty są celowo dobranym uzupełnieniem tematycznym, aby przekazać dzieciom wartościowe treści w interesujący i angażujący sposób.Podczas spektakli i warsztatów edukacyjnych poruszane są ważne społecznie kwestie jak edukacja, troska o zwierzęta, bezpieczeństwo czy różnorodność i integracja.

Po agresji Rosji na Ukrainę, projekt „Teatrzyki na okrągło” nabrał nowego znaczenia. CH Rondo zależało, aby zachować ideę inkluzywności i solidarności z uchodźcami z Ukrainy oraz integrować napływające do miasta rodziny z dziećmi. Z tego powodu wydarzenie jest bezpłatne i dostępne dla dzieci obcojęzycznych. Kampanie informacyjne wydarzeń są tłumaczone na język ukraiński, a na warsztatach asystuje hostessa mówiąca po ukraińsku. Prosty, często pozawerbalny przekaz spektakli sprawia, że są one zrozumiałe dla osób nieznających biegle języka polskiego.

Do tej pory zorganizowaliśmy 25 spotkań w ramach cyklu ‘Teatrzyki na okrągło’, w których udział wzięło prawie 3.500 dzieci, w tym 15% najmłodszych z Ukrainy. Do realizacji projektu zaangażowaliśmy 18 lokalnych instytucji oraz 5 teatrów. Dzięki konsekwencji w organizacji cyklu, nie tylko zintegrowaliśmy najmłodszą grupę odbiorców, ale także klienci zaczęli utożsamiać CH Rondo z ‘Teatrzykami na okrągło’. Nasi klienci przyjeżdżają do centrum specjalnie na tę akcję – według danych z realizowanych podczas akcji ankiet klientów, w kwietniu 2022 specjalnie na tę akcję przyjeżdżało do centrum 13% klientów, a w lipcu2023 aż 42%. Te procenty pokazują, że tę inicjatywę możemy uznać za unikalną cechę marki CH Rondo”– mówi Justyna Podpora, Asset Manager w Cromwell Property Group, właściciel Centrum Handlowego Rondo.

CH Rondo nie zapomina również o motywacji dzieci do udziału w „Teatrzykach na okrągło”. Każdy z uczestników spektakli otrzymuje w prezencie pluszowe literki – maskotki bazujące na identyfikacji wizualnej CH Rondo. Dodatkowo, funkcjonuje system zbierania pieczątek w specjalnych dzienniczkach, co zachęca najmłodszych do aktywnego uczestnictwa w kolejnych spotkaniach. Najbardziej zaangażowane dzieci otrzymują atrakcyjne nagrody na zakończenie cyklu.

Program „Teatrzyki na okrągło” w Centrum Handlowym Rondo to doskonały przykład tego, jak aktywnie zaangażować się w społeczność lokalną, krzewić wartości społecznie odpowiedzialne i realizować cele CSR, jednocześnie wzmacniając swoją markę i unikatowość na rynku. To połączenie angażującej rozrywki, edukacji i inkluzywności sprawia, że CH Rondo odgrywa istotną rolę w życiu mieszkańców Bydgoszczy, wykraczając poza standardową definicję centrum handlowego.

Dodatkowe informacje:

CH RONDO

Centrum Handlowe RONDO z powierzchnią 60 000 m kw. jest  jednym z pierwszych i najlepiej rozpoznawalnych centrów handlowych w Bydgoszczy. Doskonale zlokalizowane, w odległości zaledwie 2 km od ścisłego centrum, cieszy się dużym uznaniem wśród mieszkańców, którzy wybierają je nie tylko jako miejsce robienia zakupów, ale również spędzania w nim wolnego czasu. CH RONDO to centrum lokalnej społeczności, angażujące się i realizujące ciekawe inicjatywy, ważne dla mieszkańców Bydgoszczy.

CH Rondo wyróżnia się różnorodną ofertą handlową, którą tworzy 60 marek wśród których znajduje się m.in. Sinsay, Gudi Home, Martes Sport, RTV Euro AGD, CCC, Hebe, Pepco, Rossmann, KFC, Sephora, hipermarket Auchan oraz klub fitness CityFit.

Właścicielem Centrum Handlowego RONDO jestCromwell Property Group Poland. Zarządcą obiektu jest Apsys Polska.

 

Monika Paduch