Nabór wniosków o dofinansowanie na usuwanie odpadów z folii rolniczych itp………

Informujemy, że Gmina Nakło nad Notecią złożyła wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o realizację zadania pn.: „Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag” z terenu gminy Nakło nad Notecią. Wnioskowany limit środków finansowych wynosi 50.000,00 zł. Dofinansowanie będzie realizowane po podpisaniu umowy pomiędzy Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie a Gminą Nakło nad Notecią do wysokości przyznanych środków.

  1. Termin składania kompletnych wniosków przez zainteresowanych –  od 24 marca 2023 r. do 12 maja 2023 r.
    Wnioski można składać tylko i wyłącznie w okresie naboru. Wnioski złożone po okresie naboru nie będą rozpatrywane. Liczy się kolejność złożonych wniosków.
  2.  Miejsce składania wniosków: Urząd Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią, ul. Ks .P. Skargi 7, pok. nr 9 lub ePUAP.
  3.  Wnioskodawcą może być właściciel gospodarstwa rolnego z terenu Gminy Nakło nad Notecią.
  4.  Koszt całkowity dotacji  wynosi 500 zł netto do każdej tony ww. odpadów. Dofinansowanie obejmuje koszty kwalifikowane zadania polegającego na usuwaniu odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag.

    Koszty kwalifikowane są kosztami niezbędnymi do osiągnięcia efektu ekologicznego. Obejmują wyłącznie koszty transportu i unieszkodliwiania/odzysku lub zabezpieczenia odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag.

    Do obowiązków  wnioskodawcy należeć będzie:

    • transport odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag z terenu gospodarstwa rolnego do miejsca magazynowania, tj.  PSZOK, Rozwarzyn 40 we własnym zakresie i na własny koszt. Firma odbierająca odpady dokona weryfikacji jakości odpadów,
    • poniesienie kosztów związanych z należnym podatkiem VAT,
    • ewentualne poniesienie kosztów wykonania usługi przekraczającej wysokość kwoty dotacji do 1 Mg odpadów (zostaną one określone po dokonaniu wyłonienia wykonawcy).
  5. Przebieg zadania w zarysie:
    • składanie wniosków do Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią lub przez ePUAP  do dnia 12 maja 2023 r.,
    • weryfikacja wniosków,
    • wyłonienie wykonawcy zadania przez Gminę Nakło nad Notecią,
    • uzgodnienie terminu realizacji zadania z właścicielami gospodarstwa rolnego i wykonawcą  zadania,
    • podpisanie umów dotacji: pomiędzy gminą a  wnioskodawcami (beneficjentami końcowymi,
    • przeprowadzenie zadania przez wykonawcę (orientacyjny termin realizacji zadania:  do 31 października 2023 r.),
    • rozliczenie finansowe i formalne dotacji. 
  6. Dokumenty wymagane do udziału w programie:
    • formularz wniosku
    • wszystkie zaświadczenia, decyzje i in. dokumenty o przyznaniu pomocy de minimis albo pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie podmiot otrzymał w roku bieżącym oraz w ciągu 2 lat poprzedzających lub oświadczenie o niekorzystaniu z takiej pomocy we wskazanym okresie – dotyczy rolników i przedsiębiorców,
    • formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – dotyczy rolników

Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią, ul. Ks.P. Skargi 7, pod nr telefonu 52 386 79 75 – p. Justyna Szlachetka.

Załączniki (3)