Rozrywka, fascynacja, edukacja – tak działa turystyka kreatywna

W Urzędzie Marszałkowskim podsumowujemy dziś (14 września 2022 roku) w międzynarodowym gronie projekt Cult-CreaTE, którego celem jest upowszechnienie turystyki kreatywnej i kulturowej. Spotkanie odbywa się w trybie hybrydowym z udziałem partnerów z Grecji, Łotwy i Węgier, których gościmy w Toruniu, oraz z Irlandii, Cypru, Włoch i Szkocji, którzy w spotkaniu uczestniczą online.

– Ten projekt wskazuje, że także najbardziej emblematyczne atrakcje turystyczne trzeba pokazywać w nowy sposób, trzeba tworzyć z nich marki kreatywne. W naszym regionie wzrok zwracamy na Szlak Piastowski. Chcemy, aby ten szlak, powstały w oparciu o nasze korzenie i historię, który jest niezwykle ważny dla nas, był także atrakcyjny dla tych, którzy przyjeżdżają do nas z kraju i ze świata – mówił podczas spotkania wicemarszałek województwa Zbigniew Ostrowski.

Turystyka kreatywna i kulturowa uznawane są za nowe trendy i przyszłość przemysłu turystycznego.  Chodzi tu nie o standardowe bierne wypoczywanie czy zwiedzanie, ale o zaangażowanie i autentyczne doświadczenie turysty. To ten rodzaj uczestnictwa, który proponują odwiedzającym na przykład  Muzeum Archeologiczne w Biskupinie czy toruńskie Żywe Muzeum Piernika, gdzie turysta sam staje się aktorem i współkreatorem wydarzeń, w których uczestniczy.

Więcej informacji o projekcie Cult-CreaTE

Naszych gości zabieramy jutro na festyn archeologiczny do Biskupina, gdzie tamtejsze muzeum w praktyce realizuje ideę Cult-CreaTE.

Departament Sportu i Turystyki, Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

zdjęcia: Podsumowanie projektu Cult-CreaTE, fot. Szymon Zdziebło/tarntoga.pl dla UMWKP