Nakło nad Notecią: Uczniowie z Czwórki na wycieczce w Grodzie Kraka

W dniach 10 – 13.10.2022 r. 34 uczniów Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 w Nakle  udało się na wycieczkę do Krakowa
Są w Polsce takie miejsca, które każdy Polak przynajmniej raz w życiu powinien odwiedzić, by móc poznać prawdziwe dziedzictwo własnego kraju. Wieliczka i Kraków – miasto królów, historyczne serce Polski, ostoja kultury i sztuki.
Pierwszy dzień wycieczki dostarczył nam wielu wrażeń na łonie natury. Udaliśmy się autokarem do Ojcowskiego Parku Narodowego.  Najpierw zwiedziliśmy Zamek w Pieskowej Skale, później przespacerowaliśmy się do naprawdę dużej Maczugi Herkulesa. Następnie udaliśmy się do Wadowic, gdzie zwiedziliśmy Muzeum „Dom Rodzinny Jana Pawła II” i rozsmakowaliśmy się w papieskich kremówkach. Dzień uwieńczyliśmy wizytą na krakowskim Kazimierzu.
Następnego dnia zwiedzaliśmy Kraków, który przywitał nas serdecznie mnogością zabytków, niezwykłym klimatem. Rynek Główny zaprezentował nam perłę renesansu polskiego – Sukiennice. Odwiedziliśmy kościół Mariacki, wewnątrz którego znajduje się XV- wieczny drewniany ołtarz wykonany przez słynnego rzeźbiarza Wita Stwosza. Oczarowały nas także okazały pomnik Adama Mickiewicza, Ratusz, Brama Floriańska i Barbakan, Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego (usłyszeliśmy nawet jego piękny hymn), Zamek Królewski na Wawelu oraz Katedra. Ważnym punktem naszej wycieczki była wizyta w  Muzeum Historycznym w Podziemiach Rynku.
Trzeciego dnia podążyliśmy „Śladami legend wielickiej kopalni”, prowadzonej przez przewodnika – wieloletniego pracownika Kopalni Soli w Wieliczce. Z uwagą słuchaliśmy przekazywanej przez niego wiedzy. Podczas wędrówki trasą turystyczną poznaliśmy historię zabytkowej kopalni.Po powrocie z Wieliczki udaliśmy się na zwiedzanie Teatru im. Juliusza Słowackiego  z przewodnikiem, który przedstawił wspaniałą historię obiektu i osób z nim związanych.
W czwartek po śniadaniu wyruszyliśmy do Energylandii –  Parku Rozrywki położonego  w Zatorze. Był to najbardziej wyczekiwany przez uczestników dzień wycieczki.Tam czekało na nas mnóstwo atrakcji. Uczniowie korzystali z większości rozrywek dostępnych w parku, mierząc się nawet z najbardziej ekstremalnymi urządzeniami jak Roller Coaster Hyperion czy Zadra.
Wyjazd do Krakowa przygotowała i poprowadziła p. Dorota Kamińska, a opiekę nad uczniami sprawowały panie: Małgorzata Kwaśniewska i Lucyna Wojciechowska.