Wszystkie filmy z realizacją zadań były publikowane na specjalnie utworzonej grupie na Facebooku. Można je obejrzeć POD TYM LINKIEM.
Następnie organizator wraz z przedstawicielami sponsorów (głównego – marki Tymbark oraz brązowego – firmy Electrolux) wybierał najlepsze propozycje. Co miesiąc nagradzanych było po 18 drużyn (po trzy w każdej kategorii wiekowej: U-8, U-10 i U-12, oddzielnie dla chłopców i dziewcząt). Laureaci otrzymywali sprzęt sportowy, którego łączna wartość wyniosła blisko 100 tysięcy złotych.
„Zielone Wyzwania” nie miały łatwo. W czasach niepewności towarzyszącej pandemii koronawirusa musiały wypełnić lukę po odwołanej edycji największego dziecięcego turnieju piłkarskiego w Europie. Ponad 1100 zgłoszonych drużyn i niemal 1500 nadesłanych materiałów wideo mówią same za siebie. Udało się.
– Wiedzieliśmy, że przeprowadzenie akcji będzie wymagające, tym bardziej że w momencie jej rozpoczęcia dzieci – z krótszymi lub dłuższymi przerwami – były zamknięte w domach już od niemal roku. Ogarniało je lenistwo. Dlatego zrobiliśmy wszystko, aby zachęcić je do ruchu. Zaproponowana przez nas inicjatywa wymagała zaangażowania i kreatywności, w zamian za co gwarantowała bezpieczną rywalizację, która jest nieodłącznym elementem sportu. Jesteśmy szczęśliwi, że tak wiele dziewcząt i chłopców zmierzyło się z wyzwaniami. Teraz czekamy w Warszawie na wszystkich zwycięzców. Nasi najlepsi trenerzy są już gotowi do poprowadzenia specjalnych treningów – mówi Zbigniew Boniek, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.
– Tymbark już od 15 lat zachęca dzieci do sportu i aktywnego spędzania czasu, będąc głównym sponsorem Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Dlatego idea „Zielonych Wyzwań” również była nam bliska i było to bardzo dobre rozwiązanie w momencie, kiedy rozgrywki Turnieju nie mogły się odbyć. Mamy nadzieję, że już niebawem wrócimy do normalnej, pełnej pozytywnych emocji, piłkarskiej rywalizacji, jaką od lat obserwujemy w ramach Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” – powiedział Krzysztof Pawiński, CEO Maspex.
W okresie od lutego do maja przeprowadzono w sumie cztery regularne wyzwania. Oprócz tego sponsorzy inicjatywy zdecydowali się przygotować po jednym zadaniu dodatkowym. – Jako marka, która od lat produkuje intuicyjne sprzęty ułatwiające gotowanie, doskonale wiemy, jak dużą rolę w życiu każdego sportowca odgrywa zdrowa dieta. Z tego powodu w ramach „Zielonych Wyzwań” z przyjemnością przygotowaliśmy dla uczestników zadanie dotyczące skomponowania odpowiednio zbilansowanej diety młodego miłośnika sportu i jego bliskich. Z uznaniem podziwialiśmy nadesłane filmy, których autorami byli zarówno chłopcy, jak i dziewczynki. To tylko potwierdza fakt, że sport i pasja kulinarna są dla wszystkich, niezależnie od płci. Cieszymy się, że wspólnie możemy realizować projekt, który pokazuje, że wszystkie dzieciaki są „Równie Dobre” – powiedział Paweł Miziołowski, CMO Electrolux.