ZUS skraca godziny obsługi klientów

Placówki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych skracają godziny pracy i wprowadzają ograniczenia dla klientów. W dwa najbliższe poniedziałki, 16 i 23 marca 2020 roku, obsługa w placówkach ZUS będzie skrócona do godz. 15:00.

– W związku z zaleceniem sanepidu, by unikać dużych skupisk ludzi wprowadziliśmy ograniczenia dla klientów.

W salach obsługi ZUS nie może przebywać jednocześnie zbyt wiele osób. Takie kroki mają zapewnić maksymalne bezpieczeństwo klientom i pracownikom zakładu– informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. Ponadto w dwa najbliższe poniedziałki, 16 i 23 marca, obsługa w placówkach ZUS będzie skrócona do godz. 15:00 –dodaje rzeczniczka.

W placówkach Zakładu pojawiły się też skrzynki, w których można zostawić dokumenty i wnioski, by nie narażać się na bliski kontakt z innymi osobami. W przypadku potrzeby kontaktu można korzystać z informacji telefonicznej, wysłać list, maila, lub skorzystać z portalu PUE ZUS.

Uruchomiliśmy specjalną infolinię pod numerem 22 560 16 00 – dla osób, które potrzebują informacji na temat m.in. rent i emerytur, spraw składkowych przedsiębiorców, zasiłków chorobowych i opiekuńczych, w tym dodatkowego zasiłku w związku z koronawirusem. Konsultanci są dostępni w dni robocze (od poniedziałku do piątku w godz. 7:00–18:00). Pytania do ZUS można wysyłać również mailem na adres cot@zus.pl. Wysłanie zapytania jest także możliwa po zalogowaniu do naszej Platformy Usług Elektronicznych.

Krystyna Michałek – Rzecznik Regionalny ZUS Województwa Kujawsko-Pomorskiego