Zwyczaje zakupowe Polaków w pandemii zmieniły się diametralnie. Kanał e-commerce coraz bardziej popularny

Od ponad roku zmagamy się z pandemią COVID-19. Polacy musieli zmienić swoje nawyki zakupowe oraz zakupowe. Coraz częściej rodzimi konsumenci stawiają na naturalne produkty a zakupów dokonują w internecie.

W tym czasie w Polsce wprowadzane były różnego rodzaju obostrzenia aby zneutralizować ogniska zakażeń. Podczas walki z wirusem zwyczaje zakupowe Polaków znacząco się zmieniły. Coraz częściej kupujemy przez internet niż w tradycyjnych sklepach. W ciągu pierwszego półrocza 2020 roku wartość sprzedaży internetowej w Polsce wzrosła dwukrotnie, natomiast globalnie sprzedaż była wyższa aż o 49% – Na przestrzeni ostatniego roku zauważyliśmy, że sytuacja związana z pandemią koronawirusa w znaczący sposób wpłynęła na zakupy naszych produktów w kanale e-commerce. – mówi Maciej Basiński, właściciel marki Maslove wytwarzającej pasty orzechowe.

Wielu przedsiębiorców w tym dziwnym okresie musiało zmienić sposób dystrybucji swoich produktów a co za tym idzie przejść przyśpieszony kurs działań w internecie. – W naszym przypadku zamknięcie klubów fitness, które były jednym z kanałów sprzedaży naszych produktów przyczyniło się do tego, że musieliśmy bardziej postawić na rozwój sklepu internetowego www.maslove.pl. Zauważam, że zakupy w sieci stały się już bardziej nawykiem. Niektóre sklepy ze zdrową żywnością, które działały stacjonarne przeniosły się do internetu i tam prowadzą sprzedaż – dodaje Maciej Basiński.

Można więc stwierdzić, że zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy jak i konsumenta sprzedaż internetowa stała się bardziej popularna i Polacy przeszli przyśpieszony kurs cyfryzacji, ponieważ wymagała tego sytuacja. – Może nie będzie to popularne stwierdzenie ale pandemia nie pokrzyżowała moich planów. Stres, presja czasu i nietypowe sytuacje to środowisko w którym już dawno nauczyłem się funkcjonować. Myślę, że byłem dobrze przygotowany. Od samego początku budowania firmy rozwijałem równolegle wiele kanałów sprzedażowych. Jednym z nich jest kanał e-commerce. Właśnie ten kierunek okazał się być filarem dzięki któremu udało mi się wzmocnić pozycję na rynku. Nie odczuliśmy zatem tąpnięcia. Zdecydowanie wyszliśmy obronną ręką. – kończy Maciej Basiński, właściciel Maslove.

www.maslove.pl